איך לקדם מוסיקאים באינטרנט? המדריך שיעשה לכם סדר

קידום מוזיקאים באינטרנט? הגעתם למקום הנכון!

אם אתם מוזיקאים בתחילת דרככם, אחד הדברים החשובים ביותר עבור הקריירה שלכם הוא פרסום.

ללא קשר לחשיבות הרבה שיש ליכולות המוזיקליות שלכם, אתם חייבים לדאוג לכך שכולם יכירו אתכם. לא משנה כמה אתם טובים, בלי פרסום אתם פשוט לא תצליחו. כאן תקבלו סקירה על מספר דרכים שבהם אתם יכולים לקדם את עצמכם ברשת.

צפו בדניאל, בעל האתר, מסביר על קידום מוסיקאים באינטרנט:

קידום מוסיקאים ברשת

קידום ברשת הוא למעשה דרך שבה אנחנו עושים שימוש ברשת בתור כלי פרסומי.

השעות הרבות שכל אחד מאתנו נבלה ברשת הופכות אותה להיות זירת פרסום משתלמת במיוחד.

קידום מוסיקאים באינטרנט הינה דרך שבה אתם בתור מוזיקאי יכולים לפרסם את עצמכם ולתת לשם שלכם קצת יותר מקום בבמות החשובות באמת. עם זאת, קידום של מוזיקאים דורש מספר דברים.

1. קידום מוסיקאים ביוטיוב

הרשת מציעה לכם מגוון דרכים שבהן אתם יכולים לקדם את עצמכם. האפשרות הראשונה היא פרסום של הסרטונים שלכם ביוטיוב.

יוטיוב (Youtube) מבית גוגל הינו אתר הסרטונים הגדול בעולם והוא מאפשר לכם להעלות בצורה חינמית את הסרטונים שלכם שבהם אתם יכולים להציג ביצועים שונים. כמובן שבדרך הזו הסיכוי שלכם להתפרסם לא גבוה במיוחד ולכן אתם צריכים לפנות לכיוון של קידום אורגני.

קידום אורגני הוא למעשה דרך שנועדה לגרום לכך שחיפוש במנועי חיפוש שונים יוביל אל התכנים שאתם מעוניינים לפרסם. בדרך הזו אתם יכולים לפרסם מה שאתם רוצים כאשר הצופים לא מודעים לכך שמדובר בפרסומת. כך אתם יכולים לקהל רב יותר של לקוחות.

איך מבצעים קידום אורגני של סרטונים ביוטיוב? להלן מדריך:

יש כמה יתרונות משמעותיים לקידום והפצת סרטונים ביוטיוב לעומת פייסבוק (או רשת חברתית אחרת):

  • זה נשאר שם לנצח (כמובן, כל עוד לא החלטתם להסיר או לא הפרתם איזשהו חוק של יוטיוב שיגרמו להם להסיר את הסרטון).
  • בגולל שגוגל הם הבעלים של יוטיוב, סרטונים טובים זוכים לחשיפה אורגנית הן ביוטיוב והן בגוגל לאורך זמן (בפייסבוק, רוב הסרטונים זוכים לחשיפה ואולי אף לאפקט ויראלי מסוים, אך כזה שמתפוגג לאחר מספר ימים)

2. קידום מוסיקאים ברשתות חברתיות

אפשרות נוספת שעומדת לרשותכם בתור מוסיקאים צעירים (ובכלל) היא שימוש ברשתות החברתיות.

בין אם מדובר על פייסבוק, אינסטגרם או טיקטוק, כל הרשתות הללו הן כלים מצוינים עבורכם כדי להתפרסם.

בשלב הראשוני עליכם לצבור כמה שיותר עוקבים עבור החשבונות השונים שלכם ברשתות כדי להגביר את רמת החשיפה שלכם.

בכל אחת מהרשתות הללו אתם יכולים לעשות שימוש בפרסום ממומן. בצורה הזו אתם משלמים כסף לחברה והיא תדאג שהתכנים שלכם יקבלו חשיפה גבוהה יותר ללא קשר למספר העוקבים שאתם מחזיקים ברשותכם. הרשתות החברתיות הן זירה רבת פעילות ואסור לכם בשום פנים ואופן לא לנצל את זה לטובת הפעילות שלכם.

3. הפצת שירים בספוטיפיי

ספוטיפיי (Spotify), נכון לכתיבת שורות אלו – הוא מבין השירותים המובילים בעולם לסטרימינג (Streaming) של מוסיקה, שירים, פודקאסטים וכו'.

מוסיקא שלא נוכח בספוטיפיי – כאילו לא קיים.

אז במידה ואתם כבר מוסיקאים פעילים והוצאתם מספר שירים או אפילו לאלבומים לאור – תוודאי שאתם קיימים בספוטיפיי.

התחילו כאן:

https://artists.spotify.com/

וקבלו מדריך טוב שמסביר איך מעלים שירים לספוטפיי, בפועל:

ציוד לטובת הקידום

בניגוד לבעלי מקצועות אחרים שעושים שימוש ברשת עבור קידום, בתור מוזיקאים אתם צריכים לקחת בחשבון שאתם צריכים ציוד שמתאים עבורכם.

חשוב לבחור ציוד שדרכו תוכלו להעביר סאונד בצורה איכותית כדי שהצופים שלכם יוכלו להנות מהביצועים המוזיקליים שלכם. בחירה של ציוד נכון תשדר לצופים שלכם שיש להם עסק עם משהו רציני.

בנוסף, וודאו שהתכנים שאתם מעלים עולים בצורה טובה. לא משנה האם הקלטתם שיר חדש, ביצוע ליצירה מפורסמת או סרטון הדרכה קצר, התכנים צריכים לעלות בצורה איכותית לרשת כדי שהצופים יוכלו באמת להתרשם מהיכולות שלכם.

איש שיווק למוסיקאים

הטיפ האחרון שיכול מאוד לעזור לכם הוא קבלת עזרה מאיש מקצוע בתחום השיווק. אמנם הטיפ הזה יכול לעלות לכם לא מעט כסף אולם בסופו של דבר זו הדרך הטובה ביותר להבטיח שהפרסום שלכם ברשת יהיה יעיל. בחרו איש שיווק שמתמחה בקידום של מוזיקאים ברשת כדי להפוך את הקידום שלכם להיות מקצועי הרבה יותר.

איש שיווק יוכל להמליץ לכם מה בדיוק להעלות, איך להתנהל מול העוקבים שלכם וכמובן מהן הדרכים הטובות ביותר להעלות את רמת החשיפה שלכם.

בהצלחה!

 

לסיכום

הרשת היא זירת פרסום מצוינת, וגם עבור מוזיקאים ניתן לעשות בה שימוש רב. אם אתם מוזיקאים כל מה שעליכם לעשות הוא לבחור את הפלטפורמה הנכונה לפרסום ולפרסם בה תכנים בצורה נכונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מדריכים באתר...
דילוג לתוכן